Het is me wat, bedenk je een grappig, passend en stiekem toch onderbouwde gimmick en uniek verkoopargument, zie je het ineens overal. Of is dat een self fulfilling prophecy, zoals je ook meer rode fietsen ziet als je er zelf een hebt? Bananen dus. Ik kom ze overal tegen.
Behalve wekelijks bij de groentenkraam op de markt, de verzorgingspost bij een triathlon, zag ik ze bij de halve marathon in Rome op een petje van GIST (hier te koop ).
Ook op wielershirts heb ik ze gevonden. Ik heb van Nalini al een bananenshirt, maar ze hebben nu ook een mooie gele. En, ze hebben ook sokken! Misschien moet ik e.e.a. maar eens in mijn collectie opnemen…
Behalve leuke gadgets, blijk ik niet de enige die bananen verbindt met duursport en motiveren. Ook de apple-app (voor IOS en Watch) Watchletic gebruikt het aantal bananen dat je verbrand hebt als aanmoediging om zo door te gaan.
Dat met die bananen allemaal begonnen met een uitspraak van een leraar in mijn promotie-onderzoek:’Kinderen kopen geen groene bananen.” Of dat waar is of niet, en wat dat dan betekent heb ik het nog wel een andere keer. Hoe dan ook heette mijn scriptie onderwijspedagogiek: ‘Hoe verkoop je gele bananen.’ Het bij behorende filmpje had vervolgens als producent de Bananenwinkel. Vond ik grappig en claimde voor de zekerheid de domeinnaam.
Lees hier meer